Herní server PCGamer diskutoval s Alexem Hortonem (šéf kreativního oddělení) o změnách ve hře, které vznikly od roku 2011.
Hlavním cílem pro Jagex bylo vybojovat si místo pro tuto hru v již dobře zavedeném vesmíru, ve kterém se nachází Transformers universum.
Navíc bylo nutno vytvořit hru, která by šla s dobou a dělala dobré jméno Hasbru a Jagexu.
A co mohou hráči od této online akční taktické hry čekat?
Nové postavy! Ano, Jagex měli možnost dosadit si do Transformers universa nové, jimi vymyšlené postavy, které ve hře budou hrát důležitou roli.
Dle slov Alexe Hortona byla spolupráce s Hasbrem byla skvělá. Popisuje, jak bylo Hasbro ochotno spolupracovat, ukázat jim historii Transformers, pomoci při vytváření postav a dokonce oprášili některé dávno zapomenuté postavy.
Místo toho aby se zaměřili na „RuneScape Cybertron“ verzi, rozhodli se vytvořit bojové MMO, které by upoutalo dnešní hráče. Největší změnou bylo upřednostnění získávání již vytvořených postav a uložením si je do tzv. „garáže“. Před slibovaným vlastním editorem postav – zapomeňte na vytváření vlastního Transformera.
Jako velitel budete brát své bojovníky, které naverbujete, do boje proti nepříteli.
Hra je spíše pro hráče MMO her a ne pro Transformers nadšence. Budou tam odkazy o klasických Transformers universech, hra bude mít ale vlastní příběh, nové postavy a Transformers hrdinové, jako je např. Optimus Prime, budou třešničkou na dortu. Jagex chce vytvořit velkou výzvu pro hráče s postupujícím časem, úrovněmi a bitvami bude hra těžší a těžší – nepřátele budou silnější.
A na závěr Horton vysvětloval, proč se v minulém roce odmlčeli. Díky zásadním změnám ve vývoji hry (na začátku projektu byla hra myšlena spíše jako RPG, kde si vytvoříte svou postavu), byli vývojáři rozhodnuti mlčet, aby následně hráčům přinesli zásadní novinky a skutečný rok vydání, tj. 2014.