Transformers Universe – článek z magazínu Edge

Transformers Universe – článek z magazínu Edge

Zahraniční časopis o hrách Edge, publikoval jako 1. článek o Transformers Universe. A my jsme ho pro vás preložili.

Když vstoupíme do haly tak na straně, těsně před vstupem do třípodlažního atria, uvidíte dveře výtahu, jeho interiér vypadá jako TARDIS a Nautilus dohromady. Za recepcí je velká TV s plochou obrazovkou s ukázkou ze hry Runescape a 204 milionu účtů/postav, které byly nashromážděny za 11. let. A naproti obrazovce a recepci jsou nachové pohovky a nad nimi visí obrázky Transformerů v heroických pózách…

Pro mnohé vývojáře se může zdát, tento display úspěchů jako vychloubačnost, ale u Jagexu, zastrčeného v hlubinách Cambridge science park, to vypadá, že je na svou práci opravdu hrdý. A proč ne? Jagex je pravděpodobně největším nezávislým evropským vývojářem a průkopníkem MMO RPG, free-to-play prohlížečovými hry na západě, kteří tyto hry publikovali dlouho předtím, než Zynga vstoupila do ringu.


6-2


6-3


7-1

Vehicle mod bude ovládán klávesami, Jagex se inspiroval playstation závodními hry a snažil se je napodobit. Některé oblasti budou přístupné jen pro určité typy Transformerů.

Ale v porovnání s velikostí jeho úspěchů, je Jagex sotva známý v průmyslu, ve kterém působí. Když si projdete jeho studio o 450ti zaměstnancích, získáte pocit, že se Jagex řídí svým vlastním způsobem. Nenajdete tam žádné rohové kanceláře, výrobní podlahy. QA sedí hned vedle programátorů a umělců a s lidmi webových služeb. Trofeje v zasedací místnosti a ocenění v kabinetu, nejsou to zlaté, či stříbrné cetky z tradičních herních médií. Nýbrž jsou většinou z obchodních institucí, které uznaly hodnotu této pozoruhodné společnosti daleko rychleji, než jeho vrstevníci. Takže můžete pochopit, proč Hasbro svěřilo jednu z nejhodnotnějších značek Jagexu, ale možná ne. I tak Hasbro před třemi lety povolilo Jagexu, vytvořit Transformers MMOG.

Transformers Universe, není zcela MMOG, kde byste očekávali, že to bude surově vyhlížející Runescape hra. Ano, je to také free-to-play prohlížečová hra, ale také sportovní hra s detailní 3D grafikou s nevelkým uzavřeným světem. Místo toho je to multiplayer akční hra s důrazem na příběh, shromažďováním a je ovlivněna online hrami jako je League of Legends a World of Tanks. Na vývoj měli relativně krátký čas, ta hlavní práce začala na začátku roku 2011, kdy hra vypadala jako tradiční MMORPG a avatary mající obleky Trnsformerů, dokud nepřišel Alex Horton.

Horton je muž, který nosí brýle s tlustými obroučkami, délka jeho vlasů, se rovná délce jeho strniště a má jižanský přízvuk (je z jižní Anglie). Stručně řečeno, je to typický měšťák. Byl vedoucí animátor pracující na GT III a Vice City, mezi mnoho jiných věcí byl to právě on, kdo vytvořil GTA logo a on byl za těmi hry obsahující “Carjacking“ animace. Po Vice City, přešel do Rockstar’s New York City HQ, kde pracoval, jako grafik a animátor na všech hrách Rocksat až do hry GTA IV.

Takže, když poprvé spatřil Transformers Universe, v loňském roce po vstupu do Jagexu, jako hlavní kreativní ředitel, věděl že to musí změnit. Částečně kvůli tomu, co chcete pro tu značku udělat – je těžké přizpůsobit složitý robotický avatar, než třeba Taurena, nebo trpaslíka. Druhá část byla to, co je populární v MMOGs dnes: nejsou to jen World of Warcraft a Runescape, či další. Short-session, vysoce konkurenční multiplayer, online battle arény a World of Tanks mají také velice rozhlehlé a oddané komunity.


3-1


1-3


4qps00

„Transformers jsou o válce. Jsou o akci, nepotřebují zlato, péct chleba, chytat ryby, kácet stromy. Ale i tím kupodivu získáváme víc možností.“ říká Hortor na odůvodnění Transformace. „Možná tam bude hrát větší roli výběr postavy, schopností a strategie, než o levelování postav a čekání na nahrání zatracených *boss battles*.“

Nebudete moct přizpůsobit své boty, jako například postavy ve World of Warcraft, ale pro veterány tu budou skiny ukazující zkušenosti v bitvách – př. škrábance. Pro závodníky tu budou závodní skiny. Nicméně, nákup a modernizace zbraně a vybavení jsou základní způsoby, které vám mění vzhled bota v průběhu času.

A tak se v Transformers Universe budou hromadit takzvané „garáže“ botů, navržených Jagexem, kde budete moct modernizovat zbraně a schopnosti a v této garáži si budete ukládat vámi vytvořené postavy. Budete se spíše řídit scénářem, nebo bojištěm, než se jen tak toulat světem. Bojiště budou propojeny uzly, kde se budete moci stýkat se s ostatními hráči z frakce, kterou jste si vybrali, budete absorbovat příběhové body od známých NPC, jako je Optimus Prime. Po nasbírání oněch bodů se vám zpřístupní scénář a otevře portál, který vás zavede do akce, kde budete bojovat s NPC a ostatními hráči.

Universe má status Free.to-play a to doslova. Pokud nechcete platit nic a budete mít dost času na získávání bodů pro úpravu a vylepšení vašich botů, můžete. Ale Horton je skálopevně přesvědčen, že hra je více o akci, než statistikách: „Zkušenosti jsou sakra těžký a je to spíš pro lidi, co na to mají čas. Osobně nemám moc času, a tak si koupím toho nejsilnějšího bota a stejně můžu dostat na zadek“. A kromě toho mít v „garáži“ hodně botů se vyplatí míň, než mít pár s dobrým vybavením. Horton záměrně nevysvětlil vše ohledně smrti postavy, jako například, kolik to bude stát energonu, který vás vzkřísí. Jen to, že přivést k životu bota, bude stát jistá rozhodnutí.

Na ukázku si producent Nick Cooper vybral velkého, těžkého bota jménem Vanquish. Jeho tři sloty pro zbraně obsahují: kladivo na boj na blízko, minigun pro středně těžký útok a gun na dělostřelecký útok. Tyto zbraně si může během hry měnit z výběrové ikonky. Cooper zmáčkne “přemisťovací tlačítko“ a odešle ho tak do základny Autobotů s názvem High Grand, která se nachází na hoře s výhledem na krajinu poseté borovicemi.

Společným nepřítelem (obou frakcí), jsou Terrorconi, po jejich zabití získáte XP, které budou přejmenovány na něco bližšího k TF tématice. Cooper použije proti Terrorconům kladivo, to je totiž vhodné na boj na blízko. Melee? zbraně dávají velký damage a ranged zbraně jsou vhodné na zničení nepřátelských štítů.


7-2


6-1


4-2

Universe umožňuje se zbavit tradičním ručním výběrem nepřátel, do kterých hodláme střílet a místo toho, se budeme moci automaticky přepnout k nejbližšímu nepříteli. Cílem je udržet hru zajímavou a přehlednou, kde budeme moci zoomovat a hra podporuje třetí pohled. Čím silnější si utvoříte zbraň, tím větší zpětnou vazbu, bude mít. Některé ranged zbraně, potřebují čas k nabití, jiné vás efektivně sestřelí a působí povrchní škody, jako kladivo.

Tak jako budeme moct vylepšovat zbraně, budeme moci vylepšovat i roboty, pokud budeme mít dost dovedností, můžeme koupit nějaké speciální vlastnosti.

Boj klade důraz na týmovou práci. Například, chce-li Vanquish použít dělostřeleckou zbraň, musí počkat, až se nabije, čímž se stává zranitelným a potřebuje si krýt záda. Může použít i nějakou speciální schopnost jako se zahalit do mračna/dýmu, zneviditelnit se pro radar, díky tomu se může dostat blíže k nepřátelům.

Ještě nevíme jaký damage budeme moci udělit okolí, co vše půjde zničit.

Nikdo z hráčů nebude mít schopnost vzít na sebe víc hráčů (zřejmě narážka na combinary), léčit se a podporovat ostatní hráče. Když zemřete, vyberete si z Toy-Boxu (místo pro uchování vašich vytvořených postav) a z pěti si můžete vybrat jednoho, který padlého nahradí (volím si tebe Pichachu!). Když má váš bot málo hp, můžete jej doplnit energonem a vzkřísit se, nebo vybrat jiný.

Můžeme přejít do vybojované oblasti, Chooper si zvolí menšího bota, co se mění ve sporťáka. Pod velkou přehradou se nachází zdroj energonu. Aby jste energon vytěžili, musíte zarýt do země sondu, která vstřebá energon, čím blíže k nalezišti jste, tím rychleji energon vytěžíte. Takže obě frakce budou zápasit i o těžbu. Občas však těžba může narušit spánek padlých botů a v podobě terrorconů, na hráče zaútočí.

Universe je přirozená PvP hra, tak že “matchmaking“ je důležitým aspektem této hry. Ale spíš než jednoduchý žebříček hráčských úspěchů a vybojovaných území, použije Jagex systém metriky, založené na tom, jak dobře hráč hru hraje. Zřejmě půjde o statistiky počtu zabitých nepřátel, nejvíce způsobené škody, ale nezapomeňme, že hra klade důraz na týmovou hru, nejspíše se bude počítat i to, jak si vedete v týmu. Žebříčky úspěšnosti budou spíše pro dlouhodobé hráče, než nové, kteří budou spíše tvořit boty do své “garáže“.


4-1


3-3


3-2

Je to rychlá rvačka s jasným cílem, vítězný tým otevře na krátkou dobu portál, který vede k dalšímu bojišti, třeba hořící město. Každé nové bojiště má dvě příběhové linie, jedna pro Decepticony, druhá pro Autoboty. Což je Hortonovou zásluhou. „Nemůžeme dělat hru, bez příběhové linie…“

Transformers Univers, čerpá ze seriálu Transformers Prime – který zas čerpá z Fall of Cybertron a Exodusu. Jagex se ale nechce moc na tuto sérii upínat, chce mít vlastní vesmír s vlastním příběhem. Můžeme počítat s tím, že nezůstaneme na Zemi, Jagex plánuje nové mody vozidel, které by umožnili vyplout do vesmíru, též chce, aby válka neměla konce.

Příběh píše Alex De Rakoff, který je autorem detektivek “Dead Man Running“ a “Need for Speer: The Run.“ Jedním z aspektů hry je to, že nepřijde hrozba z vesmíru, ale Decepticoni si již vytvořili pevnou půdu pod nohama na Zemi. To proto, že tam musí být prvek symetrie mezi dvěma frakcemi, takže každý hraje v podstatě stejnou hru.

Zbraně mají zvláštní bar útoku, které se nabíjí prostřednictvím použití. Při naplnění, může způsobit větší dostřel, nebo damage. Zbraň můžete i vylepšovat, čímž docílíte rychlosti nabíjení baru, nebo zvýšení útoku atd.

Hasbro má jisté šablony, jak má Universe vypadat, nechtějí aby šlapalo na paty budoucím filmům Baye. Ale při tom Jagex musí vytvořit dost prostoru, aby do toho všeho implementovali své věci.


1-2


1-1


vnpkyh

„Je to zajímavé, protože máte co do činění s produktem, který je tu už několik desítek let, a je samozřejmě velmi oblíbené.“ říká De Rakoff. „Takže moje obavy jít do toho, byly na místě, zachovat znaky produktů Transformers a zachovat dané charaktery, pro to bylo nutné být obezřetný a opatrný.“

Jagex byl schopen navrhnout celý design nových botů v Universu, ta toto tedy nepotřebují od Hasbra licenci, což dává Jagexu velké možnosti.

Možná se ptáte, proč na online hru Hasbro nepřišlo dřív? Hasbro ale už dříve jednalo s Jagexem, které ale stále spolupráci odmítalo. Nejdříve Jagex však chtěli být známí, inovativní. A že jim vše co vymyslí, Hasbro zamítne…

A tak Transformers Universe není rychlý a jednoduchý plán. Je to směs značky se současnými trendy a herními zkušenostmi Jagexu. Transformers Universe také znamená novou kapitolu pro tuto výjimečnou společnost, bod, ve kterém se Jagex konečně veřejně postaví v roli jako jeden z předních světových online herních studií. Což bude vést k tomu, že Transformers Universe bude pro Jagex významným bodem k úspěchu.