Válka robotů v masivním multiplayerovém žánru. Máme exkluzivní rozhovor s týmem Jagex, ohledně tohoto projektu.
Transformers měli v nedávné době úspěch ve videohrách od High Moon Studia v podobě War for Cybertron a Fall of Cybertron. Současně vývojáři v Jagexu, měli tak ztížený pohled na to, jak by dostali Transformers produkt do MMO světa, jako prohlížečovou hru. Která by se vyrovnala dnešním MMO hrám.
Vývojářům Jagex studiu, tak bylo položeno několik otázek, pojďme se podívat na jejich odpovědi…
Transformers značka, existuje v celé řadě různých dějů a produktů. Od původního kresleného seriálu, přes libovolný počet dalších kreslených seriálů, po dnešní animovaný Prime seriál a hry War for Cybertron. V jaké kontinuitě tedy Transformers Universe bude vycházet?
Alex Horton – šéfdesigner: Je tam obsažena velká a bohatá tradice i historie Transformers, od původních kreslených seriálů z let 80., po filmové trháky Michaela Baye, z toho všeho jsme čerpali inspiraci. Máme svůj vlastní styl, ale hra je položena v Prime kontinuitě, takže pracujeme v rámci celkového Transformers příběhu.
Můžete poskytnout větší detaily ohledne příběhu?
Horton: Nechci moc mluvit o příběhu. Ale chystáme se vstoupit s novým příběhem v prastaré válce mezi Autoboty a Decepticony. Můžete si vybrat, k jaké straně se přidáte. A vaše výsledky v probíhající bitvě, budou ovlivňovat příběh – kdo bude dávat rozkazy, kde bude další bitva…
Slyšeli jsme, že Transformers Universe bude obsahovat více akčních prvků a od tradičního MMO stylu, ustupují. Je to pravdivá informace? Jak byste popsal hodinu hraní TU (Transformers Universe), od tradičních MMO, jako je World of Warcraft a Guild Wars 2?
Horton: Tradiční RPG prvky, se nehodí pro Transformers tématiku. Viděl jsem, jak funguje, jako společné/synchronní dobrodružství, ale chceme využít více multiplayeru s širším obsahem, kde jste součástí něčeho velkého. Propojené armády, které bojují ve válce, na vícero bojištích. Jděte do hry a udělejte něco pro frakci! K dispozici je strategickým prvkem ve hře, která je více než průměrná akční hra, shromažďování a udržení vlastní čety Transformers postav, které se zapojí do boje, za svobodu a tyranií.
Tim Coupe, výkonný producent: Chtěl bych doplnit to, co řekl Alex, že jsme MMO v tom, že hráči budou hrát spolu, ale jsme spíše více orientováni na bázi PvP her (player vs player). Myslím, že jsme několik kroků od MMORPG, příběh bude ovlivněn hráči a výsledkem bitev. Jsou tam některé PvE prvky (Player vs. Environmen). Zejména v počátečních fázích. Myslím si, že jsme stvořili originální hru, která je odlišná od toho, co už bylo vydáno. Věříme, že Transformers Universe je počátkem nástupu Transformers tématiky do online světa.
I když je jasné, že hra ponese převážně akční základ, než některé MMO, bude obsahovat i jiné žánry?
Coupe: To v co usilujeme v TU, vychází ze základu Transformers tématiky. Když se podíváme na trh, nejvíce je zájem o hry, které nezabírají moc času a jsou vysoce hratelné (akční hry).
Zbraně v Transformers Universe, a jak moc si můžete přizpůsobit svou postavu?
Líbí se vám hrát za jeden charakter, nebo s vícero?
Horton: Dokonalé přizpůsobení, jako vidíte v MMORPG, opravdu nemůžeme uskutečnit. Aby se pak následně plynule transformoval do auta, zpět do robota, prováděly úkony, jako herní charakter zcela bezchybně. Není taky jednoduchá přidat pokrývky hlavy, tuniky, barvy nebo přidáním dílů k vozidlu a robotu. Máme vlastní nastavení, ale konečný sen o vytvoření svého vlastního bota z auta dle vašeho výběru, by byla složitá věc, která by o tolik hru nezlepšila. To není tak cool, když to porovnáte s vlastní sbírkou účelových robotů s různými styly hraní – zbraní, manipulací a spec. vlastnostmi. Transformers má základ v hračkách, které rozšiřují vaši fantazii, kde přemýšlíte, jaké na jaké dobrodružství ji vezmete.
Coupe: Myslím si, že hráčům se bude líbit, dozvědět se více o nových postavách, které jsme dosadili do TU. Jedná se o skutečně zbrusu nové charaktery, s vlastními schopnostmi a osobnostmi. Hráči se taktéž budou muset naučit, jaké kombinace charakterů s danými schopnostmi, jsou nejvíce efektivní. Do vaší čety, budete moci přidat prvky personalizace. Do zbraní budete moci přidat jisté moduly na vylepšení.
Můžete nám říci více, o některých zbraních a dalšího vybavení, které hráči dostanou vyzkoušet ve hře?
Ben Skelly, vedoucí týmu designerů: K dispozici je samozřejmě široká škála zbraní, ke které hráči budou mít přístup při hraní hry, každá Transformers postava bude obsahovat vlastní vybavení – sadu, která zapadá do jeho typu charakteru. Budou zde tradiční zbraně na dálku, bomby a zbraně nablízko. Pak tu budou prvky vylepšení, které zvýši vašim postavám některé schopnosti. Schopnosti se tak řadí na aktivní a pasivní. Například, pokud jste bagr, budete přirozeně dost těžcí a dobře obrněni, takže budete mít k brnění bonus. Taktéž se setkáme se zbraněmi, které poškozují nepřítele v průběhu bitvy, což dodává hře taktický nádech. Určitě se tak pro hráče otevře široká škála zbraní s různými schopnostmi a jejich vylepšeními, aby tak dosáhli té nejvýhodnější kombinace.
Jaká rovnováha je mezi hraním solo a v týmu? Jaká je rovnováha mezi PvE a PvP?
Horton: Hlavní liniemi jsou solo a ten PvP, protože TU je hlavně o PvP. O tom vzít svou četu transformerů a vrhnout se do války, pro poražení nepřítele. Avšak stále myslíme na taktiku a příběh. Existují zde, ale i jisté prvky PvE. O tom jak bude příběh pokračovat, je na vás, ve hře bude vícero bojových polí, ale základem hry je týmová spolupráce. Postavy nebyly navrženy pro solo hru – všechny postavy mají své silné a slabé stránky, to kvůli strategii. Jaké si hráč vybere postavy, aby ladily s týmem.
Transformers má širokou škálu fanoušků, od dospělých, vzpomínajíc na 80. léta, po děti, které sleduji Rescue Bots. Jak TU uspokojí tuto různorodou škálu fandů?
Horton: Transformers jsou masivní záležitostí dnešního světa. Je až k neuvěření kolik lidí zná TF postavy. Záleží však na tom, kde jste Transformers poznali – film, hry, hračky, atd.
Snažíme se vytvořit atmosféru pro hru, v duchu Transformers tématice a aktivní online komunitu tvoří lidé, kteří mají velmi rozdílné představy o tom, co Transformers je. Společným tématem, je tak hrát s ostatními online hru. Máme štěstí, že Transformers fandové mají široké zájmy, od románů, až po akční hry. Takže se snažíme do Transormers tématiky dostat něco nového, co fandové nezažili. Což je právě MMO.
Budou nějaké kompromisy/hw nároky, aby lidé spustili prohlížečovou hru?
Coupe: Jagex je jedním z průkopníků v free-to-play, prohlížečových her a za posledních 12 let jsme vybudovali mnoho zkušeností na to, jak vytvořit hry, které fungují v prohlížečích a to jsme uplatnili při tvorbě TU. Celá hra běží na zbrusu novém, patentované enginu, který jsme vybudovali od základu s cílem zajistit, aby Transformers Universe vypadal, jako to nejlepší ve své třídě. Nebudete k hraní potřebovat klienta, jen najet na webové stránky a kliknout na tlačítko HRÁT.
Jak plánujete zpeněžit Transformers Universe?
Skelly: Transformers Universe je zcela zdarma, ve hře budou mikrotransakce. Za mikrotransakce si můžete pořídit nové upgrady k postavám, ale nechceme nikoho zvýhodňovat. Nebudou to velké rozdíly, a pokud bude hráč trpělivý, může se k těmto věcem dostat a získat je i bez vyhazování peněz. Hraní hry bude, ale zdarma.
Kdy hra vyjde?
Horton: V současné době, jsme v betaverzi…Lidé se mohou registrovat a zúčastnit se tak betatestu/když budou vybráni. Jinak má hra vyjít tento rok.